A A A K K K
для людей з порушеннями зору
"Інклюзивно-ресурсний центр"
Нетішинської міської ради

Дитина з порушеннями слуху. Як батьки можуть допомогти дитині вдома?

Дата: 08.11.2023 09:42
Кількість переглядів: 152

Дитина з порушеннями слуху

Як батьки можуть допомогти дитині вдома?

Найголовніше, що можуть зробити батьки - це знайти хорошого спеціаліста (бажано сурдопедагога) для занять.

Для розвитку слухо-зоро-вібраційного сприймання мовлення та формування вимови дитини важливо, щоб співпраця педагога з батьками була системною та пролонгованою, щоб педагог міг відстежувати особистісний розвиток дитини та надавати батькам необхідні рекомендації та допомогу.

Батькам у свою чергу важливо підтримувати слухомовленнєвий режим вдома, багато говорити з дитиною на різні теми, повторювати, як називаються речі, які їх оточують (меблі, посуд, побутові прилади, техніка та ін.), обов’язково запитувати дитину про день тижня, місяць, пору року. Такий діалог має бути природним та не створювати для дитини уявлення навчального заняття з батьками.

Необхідно заохочувати дитину до омовлення:

- Режимних моментів

Уже ранок, 9.00. Я прокинувся, вмився і почистив зуби. Зараз я буду снідати. Мамо, що ти приготувала мені на сніданок?

Скоро я буду спати. Тату, розкажи мені казку.

- Власної діяльності

Доню, що ти зараз робиш? Я допомагаю мамі прибирати у квартирі. Потім я хочу малювати олівцями.

- Прохань і зауважень

Подай, будь ласка, хліб. Він лежить біля тебе. Ти допоможеш мені виконати завдання?

- Емоцій та почуттів

Сьогодні мені сумно, тому що іде дощ і я не можу погратися надворі. Тобі стане веселіше, якщо ми будемо гратися вдома разом?

Важливо вчити дитину з порушеннями слуху не лише говорити на вимогу батьків чи вчителя, а й користуватися мовленням самостійно для того, щоб виробити навички самоконтролю. Самоконтроль починається з невеликих кроків, які часто незаслужено залишаються непоміченими дорослими (наприклад, дитина самостійно почала усний діалог). За найменший прояв самоконтролю за мовленням дитину треба хвалити, заохочувати до подальшого розвитку.

Види мовленнєвої діяльності, її тематику треба змінювати. Говоріння замінювати на письмо, читання на слухання і навпаки для того, щоб дитина розвивала розумову та мовленнєву активність, а не перенавантажувала її. Слухові аналізатори при цьому необхідно використовувати максимально (до прикладу, не нехтувати використанням слухового апарату вдома). Для полегшення сприяння слухомовленнєвому режиму опору треба робити на знайомий дитині матеріал, поступово розширюючи та доповнюючи його.

Самостійно за рекомендаціями вчителів (за записами відео або посиланнями в інтернеті) батьки також можуть використовувати наступні види роботи:

Фонетична ритміка

Фонетична зарядка

Пальчикова гімнастика

Дихальні вправи

Артикуляційні вправи

Логоритміка

І найважливіший момент для батьків та педагогів: не сваріть дитину за помилки. Виправляйте доброзичливо та коректно. Навчати та навчатися треба із задоволенням, тоді це дасть якнайкращі результати.

P.S. А це фото я взяла на сторінці Наталія Обухова . Якщо ви батьки або педагоги дитини з порушеннями слуху - завітайте на її сторінку. Я особисто черпаю звідти купу корисних порад, а головне - натхнення.

Джерело: https://www.facebook.com/groups/830544244706581/user/100089033255302/?locale=uk_UA


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора