A A A K K K
для людей з порушеннями зору
"Інклюзивно-ресурсний центр"
Нетішинської міської ради

Раннє втручання

 

 

Перші роки життя дитини є визначальними для росту та розвитку дитини і впливають на її майбутнє. Звісно, кожна дитина пізнає світ у своєму темпі й потребує різного обсягу підтримки з боку дорослих.

Проте важливо слідкувати за її розвитком, та в разі сумнівів – звертатись до спеціалістів. Раннє виявлення порушень розвитку та раннє втручання допомагає уникнути більш серйозних проблем у майбутньому. 

Раннє втручання – це міждисциплінарна допомога сім’ям з дітьми раннього віку (від народження до 3-х років), у яких є порушення розвитку. Підтримка спрямована на покращення розвитку дитини та підвищення якості життя родини.

Раннє втручання орієнтоване на дітей у перші роки їх життя, оскільки раннє виявлення біологічних та соціальних чинників ризику щодо порушення розвитку дитини дає можливість своєчасно почати інтенсивну допомогу в ранньому віці, коли розвиток дитини особливо піддається впливу. У цей період є найвищі шанси запобігти появі обмежень як у функціонуванні сім’ї, так і в фізичному та психосоціальному розвитку дитини. 

Раннє втручання включає:

  • супровід сімей, які виховують малюків із порушенням розвитку;
  • підтримку родини в подоланні кризи;
  • допомогу родині у розвитку життєво необхідних умінь та навичок у дитини;
  • сприяння покращенню взаємодії малюка із членами родини та соціуму. 

Для кого раннє втручання?

Для сімей, які виховують дітей від народження до трьох повних років, у яких:

1. Встановлено певний діагноз, що супроводжується затримками розвитку дитини (незалежно від ступеня тяжкості). Наприклад, дитячий церебральний параліч, розлади аутистичного спектра, синдром Дауна, епілепсія та інші.

2. Визначено затримку в розумовому, моторному, соціально-емоційному та комунікативному розвитку за допомогою скринінгів або тестів.

3. Є ризик появи затримки розвитку внаслідок певних біологічних та соціальних чинників. Наприклад, діти, народжені раніше терміну; діти, народжені з малою вагою та інші; діти, які перебувають в будинку дитини; сім’ї, які отримали будь-який травматичний досвід.

4. Сім’ї, де батьки мають сумніви та хвилювання щодо розвитку своєї дитини або питання стосовно відносин із маленькою дитиною, її поведінки та взаємодії з іншими людьми.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора