A A A K K K
для людей з порушеннями зору
"Інклюзивно-ресурсний центр"
Нетішинської міської ради

ІГРИ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ПОДОЛАТИ СТРЕС ТА ПЕРЕЖИТИ ТРАВМАТИЧНІ ПОДІЇ

Дата: 23.07.2022 10:46
Кількість переглядів: 248

ЛІНІЯ ЖИТТЯ

Дітки, які перенесли стрес, капсулюються в минулих травматичних подіях. Вони, ніби стають відокремленими від реальності. Повернути їх у «теперішнє» можна грою «лінія життя».

 

Її можна робити тільки тоді, коли є запас часу і ресурсу.

Ниточкою або довгою стрічкою викладаємо рівну лінію. (Ідеально використовувати гірлянду з вогниками, які світяться). Залежно від того, скільки дитині років – ставимо на лінії яскраві предмети через декілька кроків один від одного. Кількість відміток дорівнює кількості років + 1 (через рік від реального віку) і +1 через 5 років від реального віку.

Лінія з ниток повинна бути набагато довшою, ніж позначки віку. Дитина стає на першу «зарубку» – ми їй нагадуємо, що це точка, де їй всього рік. На цьому місці малюк тільки починає ходити (дитина може присісти, попроситися на ручки, обов’язково обіймаємо її, якщо вона попросить. Можна навіть дати попити води з трубочки). У міру просування по лінії, дитина розпрямляється.

На кожній зупинці – говоримо позитивні слова. «О! Ще один рік! Як я тобі радий. Цього року ти стала/в… (говоримо про якесь досягнення)».

Обов’язково варто трохи довше постояти на позначці реального віку.

А потім дитина робить крок у «майбутнє» – дорослий говорить – «О! Ти будеш таким щасливим дорослим! ». Можна підхопити дитину на руки і «перелетіти» над ниткою …. Можна поцікавитись про думки та почуття дитини, разом пофантазувати.

Для читаючих діток можна розкладати на позначках, де вказаний вік папірці з написаними побажаннями або ресурсними словами.

Простіший варіант – намальовані крейдою «класики». Дитина стрибає в клітинку з номером, який символізує певний вік. Там її чекає перевернутий листок з малюнком, словами, сердечком, сюрпризом, який потрібно відкрити.

ДАВАЙТЕ ПОГРАЄМО В “ДЕРЕВО”!

Дітки, які пережили травматизацію, часто припиняють відчувати контакт ніжок з землею (втрачають опору, приземленість). З ними добре грати (малювати, ліпити) в квіти і дерева – приділяючи увагу корінням і міцному стовбуру.

Іноді ми граємо в «вирощування велетенських ніг» – уявляючи, що ноги стають величезними і міцно утримують в рівновазі, не даючи розгойдуватися від вітру (вітер – це метафора змін, подій, на які ми вплинути не можемо), чим більш яскравіше ми уявимо (намалюємо) ці велетенські ноги, тим сильніший ефект.

Спати краще вкладати таких діток даючи опору ніжкам (наприклад, під ноги покласти скручений рушник).

7 ЧУДОВИХ ІГОР ДЛЯ ДІТЕЙ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ВІДЧУТИ ВЛАСНЕ ТІЛО

В своїй практиці я часто зустрічаю дітей із порушенням відчуття та меж власного тіла, просторової орієнтації. Часто це діти, які пережили різні травматичні події. Інколи це діти, які не мають вибудуваних чітких психологічних меж.

В таких випадках необхідно починати працювати з тілом, з побудови «фізичних» меж. Нижче наведені ігри, які я використовую в роботі зі своїми маленькими клієнтами. Вони і справді працюють!

1. Зав’яжіть дитині очі і почніть доторкатися до різних частин тіла. Дитина повинна зрозуміти, і назвати місце, куди ви торкаєтесь.

2. Ця гра схожа з попередньою, відмінність лише в тому, що вам треба взяти в руки два олівця. Торкайтеся до різних частин тіла: губи, руки, ноги, вуха, спина, ступні і т. д.  то одним, то відразу двома олівцями. Дитині необхідно вгадати, скільки ж їх вона відчуває на тілі. У деяких місцях де два, малюк буде відчувати тільки один, і тоді ви потихеньку розводите їх в сторони, поки дитина не зрозуміє, що їх точно два.

3. Ця гра розвиває ще і дрібну моторику, адже відбувається з використанням прищепок. Кріпіть прищепки на одяг дитини, називаючи при цьому різні частини тіла. Дитині необхідно позбутися всіх прищепок. Потім поміняйтесь місцями і тепер завдання дитини самостійно назвати різні частини тіла.

4. Автопортрет у натуральну величину гарно сформує уявлення про контури, фізичні межі власного тіла. Для цієї вправи знадобиться великий аркуш паперу (або частина шпалер), олівці, фломастери, фарби і велика кількість різноманітного оздоблювального матеріалу. Завдання: дитина лягає на папір, а ви обводите її по контру тіла. Після цього надається інструкція створити «Образ самого себе», тобто до «тіла» можна домалювати різні органи, розфарбувати як завгодно, «одягнути» в намальований одяг.

5. Наступна гра навчить дітей правильно співвідносити пропорції обличчя. Просто роздрукуйте фотографію дитини на аркуші А4, половинку заклейте білим чистим папером і дайте їй домалювати свою другу половинку обличчя.

6. Ця гра розслабить дитину. Візьміть олівець і почніть малювати на спині дитини різні зображення. Дитина повинна вгадати, що ви намалювали. Потім поміняйтесь місцями.

7. Різноманітні естафети неодмінно розвинуть координацію рухів та вміння балансувати власним тілом. Можна переносити круглі предмети ложкою чи на тарілці, котити м’ячики, обводити різні перешкоди і т. д.

Джерело:https://dytpsyholog.com/2015/08/05/%D1%96%D0%B3%D1%80%D0%B8-%D1%8F%D0%BA%D1%96-%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D1%83%D1%82%D1%8C-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B5%D1%81-%D1%82%D0%B0/

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора