Що варто знати фахівцям, які працюють з дітьми в умовах війни.
Дата: 24.03.2022 11:09
Кількість переглядів: 295
Психосоціальна допомога дітям має бути спрямована на забезпечення їхніх базових потреб і відновлення безпеки дітей, а також підвищення їхньої впевненості у собі, самооцінки, розбудову благополуччя.
Хоча психосоціальну дитині допомогу можна і варто надавати через проведення різноманітних цільових заходів та програм, важливо також знати, що будь-яка взаємодія фахівців з дітьми вже має ефект зцілення.
Основні принципи, на яких має будуватися взаємодія з дітьми та допомога їм:
безумовне прийняття та цінування особистості дитини
повага до почуттів дітей
демонстрація позитивного та гідного ставлення до дитини
Тому, всім фахівцям, які надають допомогу дітям у часи війни, необхідно:
Давати дитині можливість висловлювати свої почуття, емоції.
Приймати дитину такою, якою вона є, з її емоціями та поведінковими особливостями (які часто є відображенням пережитого), водночас м’яко та з повагою вибудовувати кордони та правила поведінки в нових умовах.
Вислуховувати думки дитини та її ідеї, підтримувати їх та допомагати у реалізації.
Хвалити за те, що дитина зробила або чого навчилася.
Відмічати навіть невеликі успіхи та позитивні зміни.
Давати тільки ті обіцянки, які можете виконати.
Залучати дитину до допомоги іншим.
Бути відкритими та доступними для дитини, особливо коли їм хочеться поговорити.
Бути чуйними, реагувати на потреби дитини та надавати дитині робити вибір самостійно навіть у незначних ситуаціях (яку книжку читатимемо, яку розмальовку оберемо, в яку гру пограємо) - це дозволяє дитині повернути хоча б мінімальний контроль у своє життя.
Фахівці мають також бути чутливими до змін, що відбуваються з ними самими, та пам’ятати, що у разі власного надмірного стресу або негативних переживать, варто, у першу чергу, стабілізувати себе, а вже потім продовжувати роботу з дітьми.
На цей час, поки фахівець/фахівчиня повертатиметься в норму, варто попросити когось з колег/колежанок підключитися до роботи, адже коли у фахівця/фахівчині немає власного ресурсу, це заважає ефективній роботі та позитивному реагуванню на потреби дітей.
Матеріал розроблено спільно з UNICEF Ukraine.
Джерело: https://www.facebook.com/aupcvolunteer/