A A A K K K
для людей з порушеннями зору
"Інклюзивно-ресурсний центр"
Нетішинської міської ради

Проблеми дитини з інтелектуальними труднощами в освітньому закладі. Як їх уникнути?

Дата: 08.01.2025 11:21
Кількість переглядів: 15

Фото без опису

     Досвід освітніх закладів, куди вперше потрапляє дитина (дитячий садочок чи школа), свідчить, що чимало проблем мають ті діти, якими постійно опікувалися батьки, дбаючи про організацію їхнього самообслуговування (одягання, роздягання, годування та санітарно-гігієнічні навички). Такі діти виявляють цілковиту безпорадність, коли перед ними постає необхідність вирішення практичних завдань, оскільки вони не вміють обслуговувати себе: самостійно їсти, мити руки, вмиватися, користуватися рушником, серветкою, одягатися й роздягатися тощо.

     Навчання самообслуговування є копіткою, наполегливою роботою батьків (з урахуванням можливостей дитини). Формування навичок самообслуговування має відбуватися у повільному темпі, з великою кількістю повторень певної дії. У деяких випадках потрібно починати з надання допомоги дитині фізично: виконати дію, скеровувати її рухи та координувати їх. Наприклад, під час навчання користуватися ложкою чи виделкою дорослий кладе свою руку на руку дитини, організовуючи правильні рухи. Поступово така фізична допомога зменшується.

     Досягти успішного опанування дитиною навичок самообслуговування можна, дотримуючись певної послідовності формування:

1) дія виконується дитиною під безпосереднім керівництвом дорослого;

2) дія виконується дитиною шляхом співпраці з дорослим, коли вона є співучасником формування певної навички;

3) дія виконується з мінімальною допомогою дорослого;

4) дія виконується під наглядом дорослого;

5) дія виконується дитиною самостійно.

     Це потрібно знати!

1. Набуття навичок самообслуговування (уміння вдягатися й роздягатися, користуватися туалетом, самостійно їсти, вмиватися та ін.) безпосередньо впливає на самооцінку дитини — важливий крок на шляху до її самостійності.

2. Навчання навичок самообслуговування допомагає розширювати уявлення й знання дітей про оточення, сприяє сенсорному вихованню, розвитку мовлення, моторики та зорово-моторної координації, а також умінь виконувати дії за наслідуванням і словесною інструкцією, орієнтуватися на зразок, дотримуватися послідовності дій.

    


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора