A A A K K K
для людей з порушеннями зору
"Інклюзивно-ресурсний центр"
Нетішинської міської ради

Слабозорі діти в інклюзивному класі: роль учителя й асистента, помилки.

Дата: 11.01.2022 11:53
Кількість переглядів: 129

“Нова українська школа” поговорила з Вірою Ремажевською, засновницею й заступницею директора з методично-експериментальної роботи НРЦ “Левеня”, президенткою Всеукраїнської громадської організації працівників спеціальної та інклюзивної освіти, кандидаткою наук і доценткою, про таке:

  • чи треба послаблювати програму для слабозорих і незрячих дітей;
  • як мають співпрацювати сім’я та школа;
  • які ролі асистента вчителя та вчителя на уроці;
  • як підготувати дітей до приходу в клас дитини з порушеннями зору;
  • яких помилок найчастіше припускаються педагоги в роботі зі слабозорими дітьми.
  • ЧИ ТРЕБА ПОСЛАБЛЮВАТИ ПРОГРАМУ СЛАБОЗОРИМ І НЕЗРЯЧИМ ДІТЯМЗміст навчання для дітей із порушеннями зору має бути таким самим, як для дітей, які добре бачать. Жодних винятків! Ми маємо пам’ятати, що в таких дітей основний засіб компенсації – не слух, не зір, не дотик, а мислення. Якщо ми навчимо дитину користуватися іншими способами отримання інформації і ввімкнемо потужний механізм компенсації, то дитині все вдаватиметься”.Наприклад, одна людина може пояснити іншій, що таке маракуйя, хоча перша ніколи не куштувала цей фрукт: він подібний на ківі, якщо його розрізати, то на зрізі він як агрус, а пахне, як суниця. Так, це працює й зі слабозорими та незрячими дітьми.Головне, каже пані Віра, – щоби дитина формувала правильну картинку. Так, дорослі мають послухати її відповідь і переконатися, що те, що вона намалювала в уяві, – справді те, що є.“У жодній країні немає послаблень для слабозорих дітей. Тільки в наших головах залишився “совок”, коли діти з ООП не складали іспити чи вступали в університети поза конкурсом. Так, навчання є особливим, треба використовувати інші методи, але не змінювати зміст.Я пам’ятаю, як 20 років тому цілий спеціальний клас перейшов із “Левеня” у звичайну школу в 5 клас. Й от я спілкуюся з учителькою історії, а вона каже: “У нас великий обсяг матеріалу, діти не встигають читати, тому я викидаю певні параграфи”. Я була в шоці. А якщо дитина потім захоче стати істориком, а в неї будуть прогалини в знаннях? Так робити не можна!”.                                     ЯК МАЮТЬ СПІВПРАЦЮВАТИ СІМ’Я ТА ШКОЛА .Мій досвід говорить, що педагоги й батьки рідко розуміють одне одного. А насправді це має бути потужний тандем. І батьки мають усвідомлювати, що рішення про інклюзивне навчання – це рішення про некомфортне життя. Бо це – величезна робота”.                                                                                                                                                                  Продовження читайте за посиланням:
  • Джерело https://nus.org.ua/articles/slabozori-dity-v-inklyuzyvnomu-klasi-rol-uchytelya-j-asystenta-pomylky-chastyna-2/?fbclid=IwAR2ia4qdMFEERvNczUZSBonOufTIj2oF_FlnJNY16ACDq96jQB-lPqvgPLY

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора