Співпраця фахівців ІРЦ з батьками дітей з ООП
Шляхи співпраці з батьками
• Налагодження ефективних відносин
Запорукою добрих взаємовідносин між ІРЦ і сім'єю є повага, некритичне ставлення і співчуття. Фахівці
ІРЦ розмовляють на теми, про які сім'я говорити не наважується. Наприклад, чимало батьків «особливих» дітей спочатку приховують свій гнів, образу, розпач. Коли ж бачать, що фахівець, який працює з ними, розуміє їхні почуття, вони охоче йдуть з ним на контакт.
• Некритичне ставлення
Фахівці ІРЦ мають позитивно та відкрито ставляться до батьків дітей з ООП, незалежно від їхніх людських якостей. Фахівець ІРЦ не дає оцінку, не критикує батьків, а делікатно, без будь-якого тиску заохочує родину до прийняття власних рішень щодо освітнього маршруту дитини. Якщо ж фахівець ІРЦ не схвалює дії батьків щодо дитини, це може викликати відчуженість і опір з їхнього боку.
• Співчуття та мотивація батьків
Фахівці ІРЦ враховують сімейні обставини, співчувають родинам і відповідним чином демонструють це під час спілкування, водночас мотивуючи на позитивний розвиток дитини.
• Комунікативні вміння
Для цього можна використовувати такі прийоми:
- застосовувати активне слухання. Фахівець ІРЦ уважно вислуховує членів сімей, з повагою ставиться до їхньої точки зору і пропонує допомогу. За такого підходу є можливість зрозуміти, як дивляться на себе, своїх дітей та ситуацію члени родин.
- ставити запитання. Фахівець ІРЦ заохочує батьків до розмови, розпитує
їх, з’ясовує незрозумілі моменти. Наприклад, запитання «Які труднощі є у Вашої дитини?» або «Що полюбляє Ваш малюк?» заохочують батьків до розповіді.
- реагувати на почуте та з’ясовувати незрозуміле.
- підходити до проблем з різних точок зору. Фахівець ІРЦ пропонує батькам дивитися на ситуації з різних боків і розглядати різні шляхи розв’язання проблем.
• Стратегії ефективного спілкування
Родини часто занадто хвилюються щодо успіхів своїх дітей. Для цього фахівці застосовують наступні
стратегії спілкування з батьками:
Бесіди на початку/наприкінці надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.
Фахівець ІРЦ – важливе джерело інформації для родин, тому він відверто розповідає про проблеми
дітей, а також навчає батьків працювати і взаємодіяти з дітьми.
Записки і записники. Записки, які передають додому через дитину, можуть розповідати про конкретні
досягнення дитини, її нові вміння чи поведінку.
Тренінги підтримки, майстер класи, консультації.
Наші фахівці проводять тренінги, майстер-класи, консультації для батьків. Заходи проводимо як в очній, так і в дистанційній формах.
Основні форми онлайн-комунікації з батьками під час війни: електронна пошта, анкетування, соціальні мережі, мобільні застосунки на кшталт Viber створені закриті групи, спільноти, чати, де ведеться обговорення тем, завдань, проблем, інформації. Родини дітей дізнаються про заняття, які відбуваються в ІРЦ; новинки, оголошення, цікаві матеріали для роботи вдома, статті про розвиток дитини.