A A A K K K
для людей з порушеннями зору
"Інклюзивно-ресурсний центр"
Нетішинської міської ради

Рекомендації педагогам щодо роботи із дітьми із синдромом Дауна.

Дата: 06.10.2021 15:51
Кількість переглядів: 1458

 

Передусім, безумовно, слід врахувати в роботі з дитиною з синдромом Дауна первинні порушення у структурі дефекту. Вони відображаються на розвитку психіки дитини, ускладнюють його. Проте педагогічні зусилля необхідно спрямувати на вторинні та подальші ускладнення (недорозвиток мислення, мовлення, пам’яті, уваги, сприймання, порушення поведінки, порушення загальної та дрібної моторики), оскільки саме вони підлягають корекційному впливу.

Свою роботу варто планувати опираючись на сильні сторони дитини (потенційний резерв):

  • Гарне зорове сприйняття і здібності до наочного навчання, увага до деталей

(з перших занять дитині потрібно показувати картки із цифрами і предметами та називати їх. І подальше навчання має спиратися на наочні посібники, піктограми (певні знаки/позначення) і жести).

  • Здатність вчитися на прикладі однолітків і дорослих, прагнення копіювати їхню поведінку

(уважно стежте за своїми діями і словами, адже дитина з синдромом Дауна чудово наслідує дії дорослих і дітей. Якщо потрібно сформувати певну навичку, просто на власному прикладі демонструйте правильний порядок дій. Але враховуйте, що повторювати дії доведеться неодноразово, адже ця дитина не відразу все запамятовує).

  • Здатність навчатись за індивідуальною програмою розвитку

(тому варто в ІПР зазначати конкретні цілі, яких може досягнути дитина. Слід навчити дитину вітатися, прощатися з людьми, висловлювати свої прохання. Ефективним підкріпленням стане демонстрація дії жестами).

  • Мають творчі здібності

(діти люблять співати і танцювати, виступати на сцені, навіть писати вірші. Тому варто для їх розвитку використовувати арт-терапію – малювання, ліплення з пластеліну й глини, розпис по дереву та інші технології розвитку творчої діяльності).

  • Досягають спортивних успіхів

(є багато людей з синдромом Дауна, які досягли значних результатів з плавання, гімнастики та бігу. Такі діти починають свій шлях у спорті з використання звичайних вправ на заняттях з фізкультури).

  • Успішно оволодівають навичками роботи на компютері для задоволення свої потреб

(ці навички допомогають їм у здобуванні майбутньої професії).

  • У дітей з синдромом Дауна добре розвинена емоційна сфера

(вони надзвичайно емоційні, дуже тонко відчувають оточуючих, здатні до співпереживання. Тому подання будь якого матеріалу має бути емоційно-насичений).

У роботі з дітьми з синдромом Дауна можна використовувати:

  • елементи методики Глена Домана, завдяки якій у дітей покращуються навички читання;
  • технологію «Створення ситуації успіху»;
  • елементи методики Марії Монтессорі, вона сприяє розвитку сенсорного сприйняття у дітей;
  • LEGO-технології. З власного досвіду: організовуючи заняття з технологіями ЛЕГО, спостерігаю дитячу радість та спокійну емоційно-сприятливу атмосферу;
  • елементи методики ТАН-Содерберга, в основі якої лежить методика глобального читання;
  •  елементи проєктивної методики, які дають можливість дитині перенести набуті навики під час занять на їх практичне використання;
  •  ігрові технології,
  • дієвими також будуть оздоровчо-відновлювальні практики;
  •   інноваційно-компютерні технології;
  • до них також відносяться інтерактивні технології.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора